با حضور رییس فدراسیون تیراندازی ایران و مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی، سالن ۲۰ خط الکترونیکی شهر مشهد افتتاح شد. این سالن به ۲۰ خط الکترونیکی یکپارچه آریو سورن مجهز گردید.

هییت تیراندازی مشهد چندمین هییت تیراندازی در ایران می باشد که امسال بعد از هییت استان های سمنان ، اهواز و چند استان دیگر، سالن تیراندازی ۱۰ متر خود را به سیبل های الکترونیکی آریو سورن تجهیز گردانید.

علی دادگر در افتتاحیه خطوط الکترونیک هیئت تیراندازی مشهد در سالن شهید بهشتی مشهد اظهارداشت: مدیر کل ورزش و جوانان استان از همه رشته‌ها علی‌الخصوص تیراندازی حمایت می‌کند و آینده خوبی برای این رشته در خراسان رضوی می‌بینم. همچنین منصوب به پیامبر است که فرمودند: «به فرزندان خود تیراندازی بیاموزید» اما متاسفانه اغلب کشورهای اسلامی در این رشته و سایر رشته‌هایی که پیامبر توصیه کرده‌اند رنکینگ و جایگاهی ندارند.

رییس فدراسیون تیراندازی عنوان کرد: تیراندازی، رشته‌ای دینی و مذهبی به همراه پوشش کامل برای بانوان است و در آن حضور بانوان در کنار آقایان هیچ مساله‌ای ایجاد نمی‌کند. حتی در رشته تیراندازی میکس یک خانم و آقا باید کنار یکدیگر قرار بگیرند که هیچ منعی ندارد. حدود یک ماه پیش نیز تیراندازان ایرانی در رشته میکس موفق به کسب مدال نقره مسابقات جوانان جهان شدند.

دادگر در خصوص فعالیت بخش خصوصی اظهار کرد: ما دولتی‌ها خودمان بزرگترین مزاحم بخش خصوصی هستیم، اگر چوب لای چرخ بخش خصوصی نگذاریم آنان راه خود را طی می‌کنند. اغلب با مزاحمت‌هایی که ایجاد می‌کنیم آنها را زمین گیر می‌کنیم.

فرزاد فتاحی در افتتاحیه خطوط الکترونیک هیئت تیراندازی خراسان رضوی در سالن شهید بهشتی مشهد اظهار کرد: ورزش تیراندازی از رشته‌های مدال‌آور در المپیک، آسیا و جهان است، به همین دلیل قابلیت سرمایه‌گذاری دارد و وزارت ورزش و جوانان نیز قطعاً بر این موضوع تاکید ویژه‌ای دارد.

وی عنوان کرد: با حضور علی دادگر در رأس فدراسیون تیراندازی شاهد رقم خوردن شرایط خوبی در این رشته ورزشی هستیم و مشاهده می‌کنید که هم در زمینه زیرساخت‌ها و هم در زمینه اعزام ورزشکاران به مسابقات قدم‌های بسیار اساسی برداشته شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: هیچ گاه فراموش نمی‌کنم که زمانی که در استان ایلام فعالیت داشتم به دو تیرانداز تیم ملی که برای مسابقات آسیایی انتخاب شده بودند گفته شد که اگر هزینه اعزام را متقبل شوید، می‌توانید در مسابقات شرکت کنید اما امروز شرایط تیراندازی فرق کرده‌است.

فتاحی تصریح کرد: علی رغم بدهی‌های زیادی که فدراسیون داشت اما خوشبختانه اردوها و اعزام ها با وجود اینکه در این شرایط اقتصادی، هزینه‌های زیادی را می‌طلبد، به موقع انجام می‌شود.

فتاحی اضافه کرد: به روسای همه شهرستان ها اعلام کردیم که برای آمدن بخش خصوصی آمادگی کامل داریم. حتی در شهر مشهد نیز این آمادگی را داریم که فضاهایی را به صورت مشارکتی با بخش خصوصی داشته باشیم و آن‌ها در زمینه ورزش تیراندازی سرمایه گذاری کنند.